10,6 C
Kozienice
sobota, 27 kwietnia, 2024
0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Chciała pomóc bratu – straciła pieniądze. UWAGA kozieniczanie na plagę oszustw

Popularne

Warto przeczytać

Policjanci apelują – zanim przekażesz komukolwiek kod płatności mobilnej, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się oszust.
– Pomysły przestępców są najróżniejsze np. pilna potrzeba zapłacenia za zamówienie internetowe, potrzeba naprawy auta, opłata paczki, czy przerwa techniczna w bankowości internetowej itp. Oszuści tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je w najbliższym czasie. Z tego powodu warto najpierw zadzwonić do znajomego i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne mu są pieniądze. Mieszkanka powiatu kozienickiego padła niedawno ofiarą oszusta. Myśląc, że pisze z bratem, przekazała kod do płatności i straciła pieniądze. – informuje Ilona Tarczyńska/KPP Kozienice
Oszustwo metodą z wykorzystaniem kodu płatności mobilnej polega na włamaniu się i przejęciu konta na portalu społecznościowym oraz wysyłaniu próśb o kod za pomocą komunikatora znajomym właściciela konta. Osoba, logując się do swojego banku, musi wygenerować w aplikacji kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. Przestępca od razu wpisuje podany kod w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze. Co prawda, właściciel konta musi potwierdzić transakcję, ale robi to, wierząc, że pomaga swojemu znajomemu, który znalazł się w potrzebie.
Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa, należy:
– potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie;
nie logujmy się na przesyłane do nas linki do różnych stron internetowych;
sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku;
stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia sms)

Czytaj więcej

- Reklama -

Ostatnio dodane

Skip to content